Thursday, March 31, 2011

Gadis Gigi Besi #2

ehem. ehem

dah lama dah service besi di gigi ku ini.
cuma baru ada mood mahu berbelog. hehee

ok. 18.3.2011 ritu genap la sebulan aku pakai braces ni
tak banyak perubahan yang ketara nampak.
kawan kawan kata dah nampak gigi ada perubahan tempat duduk.
selagi aku tak nampak satu batang gigi yang degil itu berubah, maka bagiku masih tiada perubahan. haha

kali ini aku tukar warna getah purple and hijau. 
on the way ke sana aku asyik fikir je nak buat warna apa
dari dalam kereta, dalam tren, tengah jalan, tengah duduk, tengah tunggu turn, aku fikirrrrrr je.
sampai lah kakak nurse ini datang and tanya
"cik Nasreena, sila pilih warna kesukaan anda' (dialog rekaan)
ingatkan banyak sangat, sikit je pilihan di beri, maka aku nampak cantik nye warna light purple n striking green ini. so aku pun pilih laa.

bila dah pasang, ada penyesalan juga. bukan sebab xcantik matching color tp sebab x seperti ku sangka.
ku sangkakan selang seli warna nya, tapi kerana gigi yang masih mentah dan bersepah, maka ia jadi lain rupa sikit. hehe

sakit?
hmm tak jugak. aku tunggu juga nak sakit tu, sebab harap boleh la kurus kan. tapi, haramm. nafsu makan seperti sediakala. haha. cett!

tapi, still tak bole gigit dengan rakus makanan yang keras la. kena potong halus halus.

so, pengajarannya lepas ini buat satu color je. dah nak lurus barisan giginya barulah buat color warna warni

oh, satu nasihat bagi pemakai braces, sila pilih warna striking or gelap kerana makanan di Malaysia ini kaya dengan penggunaan kunyit, tempoyak, kari. So, jika buat warna light2 ni, ia akan merubah color getah itu dalam masa yang terdekat. OK? Get it? Goood! (pengalaman sendiri. hee)


  
nahhh. lihat lah dunia. gigi ku yang 'tak terurus' lagi.
tantek kan color dia. hehe


next appointment will be on 22nd April 2011. ok, sila buat keputusan tepat ye cik Nasreena.

Enjoice ur day dearest.



LOVElove.

No comments:

Post a Comment

Lagu Jiwa