Wednesday, March 9, 2011

Gadis Gigi Besi #1

Wiiiiii !
18/3/2011 genap la sebulan aku memakai braces. baru sebulan. rasa lamaa jek.
kenapa pakai? taring aku kan manis? 
ohh jgn risauuu. aku pakai bawah je. sebab mempunyai beberapa alasan yang agak payah nak diterima jika aku nak pakai atas bawah. doc bagi aku dua option ; 1st, cabut 4 batang gigi untuk memudahkan kerja beliau tetapi result nya nanti gigi aku akan makin ke dalam dannn aku perlu senyum habis lebar untuk nampak gigi. gile apa? 4 batang gigi? ohhhh!
2nd, tak perlu cabut gigi, kerja beliau agak payah, dan result nya gigi aku akan ke depan dan bila aku senyum, nampak gigi penuh satu mulut. haha. hampeh. sebab skg ni gigi atas aku berada di posisi yang sebenar. bgss.

Maka, aku decide buat bawah je. sebab aku sakit mata bila tgk gigi bawah ni. kekadang before tidur, dok tangkaplah gambar gigi bawah ni sebab nak kasi mimpi ngeri mlm tu. and harganya murah sikit. heh heh heh.

Tapi, sebelum nak cantik & senyum nampak lebih manis (sbb skg pun dah manis), kenalah hadap beberapa kesusahan dulu kan. antaranya :

  1. tak boleh makan keras-keras. (dah lah peminat no.1 crunchy2 ni)
  2. tak boleh makan daging secara rakus (mengajar aku menjadi lebih beradab)
  3. lepas makan kena kumuh or korek sisa-sisa di celah-celah besi
  4. doc kata, tak boleh makan coklat. tapi aku bantai gak. haha
  5. tak boleh TAK gosok gigi.
  6. kurangkan makan makanan yang berasaskan kunyit, masak lemak, masak tempoyak sbb getah leh tukar rupa.
  7. jangan kasi besi di gigi itu tercabut. kalau tercabut cepat-cepat jumpa doc.

hmm nasiblah aku pakai bawah jek. so ok sikit la dari kawan aku tu, Amy. lagi kasihan dia, sebab tiap kali makan benda keras sikit jeee, terus besi yang atas tu tercabut. boleh kata tiap-tiap bulan la tercabut. sampai doc pun naik hantu dgn dia. heh heh heh. naseb aku ni pesakit yg dongar kato.
Yang best, tiap kali service tiap-tiap bulan, getah kat besi tu boleh tukar-tukar color. yeayy! bulan ni aku pakai pink, bulan depan nak pakai warna warni la pula. keh keh. 


Ok, ini la rupa gigi aku yang cantik berkaler pink ;)
month by month akan ku update perubahan gigi aku yeh.





Eh jap! sapa kata manusia je boleh pakai braces? haiwan pun boleh ok! tak percaya? tgk nih! 

kahkah. siap la kucing-kucing aku.



so, sesiapa ada masalah gigi terabur tak tersusun, boleh la jumpa doc berdekatan. survey dulu tempat-tempat yang murah. banyak dah sekarang yang murah. Bukan apa, gigi itu merupakan salah satu aset utama orang akan pandang kat wajah kita (sebab aku suka tgk senyuman n gigi org =D). Kalau tak mau betulkan pun tak apa, cuma jaga kebersihan gigi ok.

Senyum itu sedekah.
Senyum itu awet muda.
Senyum itu manis.
Senyum itu buat orang suka.
Paling senang, dengarlah lagu 'Senyum'. lalala~


p/s- tak sabar nak tukar getah sebab dari warna pink dah jadi warna peach. kekeke.

say cheeessee! 
=B


muahmuah!

1 comment:

  1. nk tnya skit x pasng beaces gigi??? ade kne cabut gigi ke???

    ReplyDelete

Lagu Jiwa