Sunday, October 17, 2010

Ada Apa Pada Nama?

Nama kau apa? 
Nama aku Nur Kasih..
Apa maksud Nur Kasih?
Maksudnya Cahaya Kasih..
Muka kau tak bercahaya langsung, kau ada pulak keKasih..
Errr...HUaaargHHHhhH!! Mama! Nak tukar nama!!
HAHA!! ia hanyalah karutan karya ku.

Jadi, apa maksud nama korg?
Pernah korg amik peduli? amik kisah?
Sesuai ke nama korg dgn peribadi korg?
Pernah fikir nak tukar nama x?

Nasib baik aku pernah amik peduli maksud nama aku.
Mama kata maksud nama aku Bunga (sejenis bunga yang wujud kat England kot)
Patutlah aku cantik, lawa, wangi, mekar, dan KEMBANG seperti bunga. (oh Mama, kenapa?)
Tapi, best apa nama aku. aku bersyukur sebab mama tak pilih longkang, plastik, batu dll sebagai nama aku. Kalau tak, memang mulut aku cam longkang, perangai aku plastik dan hati sekeras batu lah gaknya.

And, kenapa aku pilih 'Bukan gadis desa juga bukan superwoman' sbg nickname ku dlm blog ni?
Bukan Gadis Desa maksudnya aku bukanlah seperti gadis ala-ala kampung yang sopan santun, penuh adat, hebat dalam memasak n mengemas pendek kata bukanlah perempuan melayu terakhir yg ssh nak cri..
Dan, aku juga Bukanlah Superwoman yang hebat, mempunyai kuasa superhero, mata kuar laser, tangan boleh kuar api, boleh terbang or melompat sana sini..

Aku hanyalah Insan Biasa. Just a human being. Tak punya apa apa special, tidak perfect, banyak keburukan. Tp cam xbest lah tulis 'Insan Biasa'. kena lah kasi rare sikit. HAHA!

Jadi, jika dah ada anak nanti, pelish plh nama anak yg penuh makna. janganlah la nama bukan bukan and glamer semata mata. biar ringkas asal padat. macam nama saya. ahah. (=

No comments:

Post a Comment

Lagu Jiwa