Thursday, October 14, 2010

The Reality !!

Kadang kala realiti itu sgt menyakitkan, kadang kala ianya amat menyeronokkan...
Kadang kala kita terima realiti itu dgn redha, kadang kala kita salah kan takdir...
Jika ia berkaitan dgn kehidupan, kita boleh mengubahnya ke arah yg kebaikan..
Tetapi, jika berkaitan dgn sifat atau fizikal, realiti itu kita perlu terima dgn redha kerana kita akan mengharunginya sampai mati..
Berikut adalah REALIti yang aku xboleh ubah, xboleh buat apa-apa, xboleh merungut, xboleh salahkan takdir KERANA ia adalah Takdir, Anugerah dan aku Terima dgn Redha lalu membiarkan diri ini di caci, di hina, di maki, di benci ataupn di gemari, di sukai, di sayangi, di cintai oleh manusia-manusia sekelilingku!

And, the Reality is "saya... ;-
1) Fat @ Gumuk @ Chubby @ Berisi (sumpah mau bdn mcm dulu2)
2) Mood Swing =p
3) Berjerawat dan Berparut (kekal smpai mati gaknye)
4) Big Nose (bole sedut oksigen byk2)
5) Gigi bersepah atas bawah (ada taring, like vampire)
6) Manja (mama je tahu, hehe)
7) EGO (xelok xelok)
8) Malas (rajin juga)
9) Tak Cantik (manis sikit mgkin ada)
10) Mudah Burn (putih,itam.putih,itam blk)
11) Byk Brg (pening!)
12) Rahsia (skit2 dah la)

Apa pn, aku bersyukur sbb aku ada mama, abah, along, sahabat2 yg bole terima aku seadanya. kpd kwn2 yg kaki kutuk, "kau mcm la PERFECT, c bebal". tapi, tidak pula aku balas blk sbb jika aku kutuk mereka, ibarat aku kutuk ciptaan Nya. Ssgghnya aku lebih Sayang Allah swt dr aku syg kau c bebal. And the reality, whether i like it or not, i must face it the rest of my life. Amin.

**Nobody perfect. Just b urself my Dear. Love.

No comments:

Post a Comment

Lagu Jiwa