Monday, November 8, 2010

Kisah Sahabat

Aku suka dgr lagu 'Sahabat Sejati' dari Sheila On 7
s0o meaning full for someone have a true friend
tak caya? mungkin sbb awk tak ada sahabat kot. awk ada kwn kwn je

Apa beza sahabat, kawan, teman, rakan?
Konsep macam sama, tapi isi nya mungkin berlainan

Kenapa lain? kenapa beza?

Sebab...
Sahabat tu seseorang yang sentiasa bersama kita biar kita tengah susah, senang, suka dan duka..
Dia sentiasa muncul tanpa di minta, di rayu, di pujuk..
Sering beri kekuatan dikala kita lemah, lesu, jatuh, gagal..
Pujuk kala kita sedih, duka, rajuk..
Seorang yang boleh dipercayai..simpan rahsia kita kemas kemas (walaupun dengan bf nya)
Sokong tanpa henti dalam kerjaya kita, hidup kita, apa yang kita buat..
Nasihat bila perlu dan rasa ia di perlukan..
Tidak menuduh tanpa bertanya dan bukti..
Kongsi segala rahsia (jika bkn terlalu peribadi) dan kisah hidupnya tanpa selindung..
Tidak terasa apabila kita menegur, nasihat jika dia buat salah (sbb kita syg dia)
Tidak mengata belakang kita, malah menegur depan depan..
Tidak menyokong musuh kita..
Tidak hipokrit..(depan kita lain, belakang kita lain..)
Tidak akan lupa kita apabila dia gembira bersama org yang dia sayang..
etc...
Dan sahabat ini sukar di cari..sungguh!
Dan sahabat tidak ramai, mungkin satu, dua atau tiga..
Dan sahabat ini sukar ditukar ganti..biar kita punya banyak kawan tapi kita hanya selasa dengan dia sorang..
Dan dan dan... saya sayang sahabat saya..

Tapi..mana sebenar sahabat, mana sebenar kawan, mana sebenar teman?

Janganlah kita keliru, kerana kalau salah pilih, boleh rosak akhlak dan iman..

Syukur aku masih punya sahabat, kawan dan teman yang masih boleh dipercayai, disayangi dan dikagumi..

Siapa sebenar sahabat? kawan? teman?
Biar aku sorang je tahu... 
Sebab tak kisah la awk kategori mana, awk still saya suka sayang ok. HEHE.

Maka, jangan lah jadi musuh saya pls. sebab once u be my enemy, forever u will be bebeh. 
ya, saya mmg jahat. kih kih kih.


ok, last but not least...thx sudi jd sahabat, kawan, teman saya. sungguh saya sayang kalian. tak tipo! 
mmg saya sorg yang tak pandai tunjuk kasih sayang saya pada kalian sbb saya MALU! ;p



**heart my friends very strong lah!

No comments:

Post a Comment

Lagu Jiwa